Langkau ke kandungan utama

story @ ....

salam..
mm.. dkt seminggu x update blog.. bkn xnk update.. tp, rasa cam penat sgt seminggu dua nih.
semalam (19 Mei 2011), aku p Shah Alam bawak mak ngan ayah hadiri konvo jija (adik aku lerr). Sedih jer rasa bila tgk jija terima skroll tu. dia patut syukur sbb mak ayah dtg tgk sendiri dia amik skroll tu wlupun skroll tu xder sijil pun kt dlmnye.. sijil dia amik kemudian lps selesai sumenye.. apepun aku bangga dgn dia. alhamdulillah.. syukur ngan kejayaan jija. mak pun, aku tgk mengalirkan air mata kegembiraan. ayah, aku xtau sbb ayah xnk masuk dewan pun ngan mak. dia suh aku masuk sbbnye, keadaan ayah yg xberapa tahan ngan sejuk air-cond dlm dewan tu. tp aku dpt rasa jgk perasaan ayah. pasti dia bangga dgn kejayaan ank dia.. mak ayah mana xbangga tgk ank sendiri naik ke pentas menerima segulung ijazah? pasti segala penat lelah selama ni tanggung ank2 dia belajar sehingga berjaya berbaloi. Alhamdulillah syukur..


mak, jija, mai chenta & ayah..

aku? sedih? mm.. sebabnye aku pun penah rasa naik pentas amik skroll tu. tp aku sorg2 jer.. mak ngan ayah xdtg hadiri ke majlis konvo aku.. tp aku faham.. family aku bukan org senang. aku pun xpaksa dieorg dtg tgk sendiri aku naik pentas amik skroll tu. walaupun diploma jer xmacam jija amik ijazah, tp aku syukur sgt.. bila tgk member2 lain dtg ngan family, tipula aku xterasa. tp nk wat camner? aku xkan susahkan mak ayah aku dtg kt konvo aku.. lagi satu, aku xsanggup tgk mak ayah susah payah,nk sediakan duit belanja, tambang bas, penginapan pulak lg nk p kt hari bersejarah aku.. <ceh, mcm kawen ler pulak>. bukan dekat. setakat kt shah alam tu aku xkisah la lg. ni kt kelantan nu.. aku tkt jadi pape kt mak ayah aku dlm perjalanan, x ker menyesal seumur hidup wlupun aku xmintak jadi pape kt dieorg? nauzubillah.. aku xnk jadi pape kt mak ayah aku. biar jer la aku sorg2, xpe. asalkan dieorg sentiasa selamat, dan sentiasa tgu aku kt pintu setiap kali sampai rumah.. bukan aku xleh tanggung masa tu, maklumla mula2 keja kt goverment, 3 bln pertama xder gaji. tu pasal aku xnk bebankan dieorg lagi.. cukup la tu.. aku mampu berdikari sendiri..


nursing convo @ kota bharu, kelantan.

mm.. ni la aku.. konvo sorang2. xder sape ahli keluarga terdekat tgk aku naik pentas amik sijil nih. hanya kawan2 rapat jer.. segan jugak, dieorg ade family. aku xder. mm.. pape pun, alhamdulillah, syukur.. aku belajar sesuatu dari situ.. bukan senang nk menjalani hidup ni klu xder kesabaran, kecekalan, ketabahan utk menjalaninya. time kasih kat mak ayah aku sbb byk mengajar aku tentang hidup nih. yg penting, xmanjakan aku lebih2 sgt. dieorg ajar aku hidup berdikari, hidup kesederhanaan, ajar aku betapa susahnye untuk hidup senang. alhamdulillah.. bila duk tempat org nih, aku apply sume yg dieorg ajar kt aku, ape yg dieorg marah kan dulu bila aku malas nk buat keja rumah. xsia2 sume tu.. btl la ape yg dieorg ckp kan tu. dieorg marah bkn xsayang, tp sbb nk mengajar.. time kasih mak, time kasih ayah.. syg kamu sume.. 


mak & ayah terchenta..
lepas nih, giliran jiji pulak.. n adik aku yg bongsu @ akim, hrp2 kejayaan akak2 n abg2 dia nih blh menyemarakkan semangat dia utk berjaya jgk.. insyaallah. mak ayah pasti berbangga sebab mempunyai ank2 yg bisa membanggakan mereka dgn kejayaan demi kejayaan. syukur alhamdulillah..


jiji @ male nurse student..


akim @ adik bongsu on form 6 now..

i luv my family so much..
Thank's God, U give me a chance to learn something from it....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Selamat Malam

Senyum. Lepaskan lelahmu  dalam hela panjang...
Pejam. Buangkan jauh isi hati yang buatmu hanyut...
Sujud. Lamakan bisikan ke bumi kerana luahan itu sampai hingga langit.
Redha. Itu tingkat iman.
Terima kasih Allah. Kita mulakan lagi.
▶️ ▶️
Hai.  Ku kembali lagi.. *maichenta*✌️

Masak-Masak

Hai.Selamat hari Sabtu. Selamat hujung minggu. Cuti lagi hari ni. Esok last. Heaven!  Bukan selalu dapat cuti lama2 cam gni. Dengar citer, kat wad huru-hara. Patient ramai, full bed n agak hardcore jugak. Favourite patient pun ada. Baru discharged da masuk balik. Tak tau telan ape pulak kali nih. Alhamdulillah. Bukan time kita keja. Hahahaha.. Lupakan pasal keja. 
Eh, harini kita rajin sket. Shuben kena p Pusat Darah Negara arini. Oncall lagi. Haihh! Kena tinggal sokmo. Takde menda nak buat, sambil tunggu En Shuben kita balik, kita masak makanan favourite dia. Simple je. Alhamdulillah. Tak la cerewet mana bab makan. Janji ada rasa, dia suka, kita pun happy nak masak hari2.  Ni resepi mak dia. Tapi dia ajar sekali je masa mula2 kawen. Dan, seterusnya.. pandai2 la nak buat.
Ayam kukus n goreng.
Bahan2.  Opkos la ayam. (Ni utk ayam separuh).  10 biji Bawang putih. 1 biji bawang merah sederhana besar.  2cm halia. Kiub pati ayam Knorr. Sawi (option). Garam secukup rasa. Timun. Kicap. Cili api. Minyak nak meng…