Langkau ke kandungan utama

Kotak Fikiran

"Sephia"

Hey, Sephia
Malam ini ku takkan datang
Mencoba 'tuk berpaling sayang
Dari cintamu
Hey, Sephia
Malam ini ku takkan pulang
Tak usah kau mencari aku,demi cintamu

Hadapilah ini
Kisah kita takkan abadi

S'lamat tidur kekasih gelap ku
S'moga cepat kau lupakan aku
Kekasih sejatimu takkan pernah sanggup untuk melupakanmu

S'lamat tinggal kasih tak terungkap
S'moga kau lupakan aku cepat
Kekasih sejatimu takkan pernah sanggup untuk meninggalkanmu

Hey, Sephia
Jangan pernah panggil namaku
Bila kita bertemu lagi
Dilain hari

Hadapilah ini
Kisah kita takkan abadi

-------------------------------

* hujan lebat. 
Guruh dentam dentum.
Kilat menyambar2.
Lagu ni muncul.
Lama tak dengar, eh! Best pulak.
Duduk sorang2, macam2 pk.
Tak best!
"..take care of ur thoughts when u're alone, take care of ur words when u're with people.."
Selalu ingat tentang tu.
Tapi kadangkala terbabas jugak.
Maafkan lah. 
Tak tersengaja nak melangkau jauh dari kotak fikiran.
Akhirnya, menyesal.
Tapi takpelah.
Lagu jadi peneman untuk sementara waktu ni.
Kerana.. Tiap lagu ade cerita.
Cerita aku kau dan dia.
Hati mengelamun. 
Haih! Entah apa rasa.
Takde yang tertinggal.
Semua telah dibawa oleh angin bayu.


Selamat tinggal.
Selamat semuanya.
Semua akan kembali seperti sediakala bila hujan berhenti dan membiarkan bulan mengambil alih.


Aku.. 
Pelan-pelan saja..
Biar ianya Semakin jauh.





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Selamat Malam

Senyum. Lepaskan lelahmu  dalam hela panjang...
Pejam. Buangkan jauh isi hati yang buatmu hanyut...
Sujud. Lamakan bisikan ke bumi kerana luahan itu sampai hingga langit.
Redha. Itu tingkat iman.
Terima kasih Allah. Kita mulakan lagi.
▶️ ▶️
Hai.  Ku kembali lagi.. *maichenta*✌️

story @ ....

salam..
mm.. dkt seminggu x update blog.. bkn xnk update.. tp, rasa cam penat sgt seminggu dua nih.
semalam (19 Mei 2011), aku p Shah Alam bawak mak ngan ayah hadiri konvo jija (adik aku lerr). Sedih jer rasa bila tgk jija terima skroll tu. dia patut syukur sbb mak ayah dtg tgk sendiri dia amik skroll tu wlupun skroll tu xder sijil pun kt dlmnye.. sijil dia amik kemudian lps selesai sumenye.. apepun aku bangga dgn dia. alhamdulillah.. syukur ngan kejayaan jija. mak pun, aku tgk mengalirkan air mata kegembiraan. ayah, aku xtau sbb ayah xnk masuk dewan pun ngan mak. dia suh aku masuk sbbnye, keadaan ayah yg xberapa tahan ngan sejuk air-cond dlm dewan tu. tp aku dpt rasa jgk perasaan ayah. pasti dia bangga dgn kejayaan ank dia.. mak ayah mana xbangga tgk ank sendiri naik ke pentas menerima segulung ijazah? pasti segala penat lelah selama ni tanggung ank2 dia belajar sehingga berjaya berbaloi. Alhamdulillah syukur..


aku? sedih? mm.. sebabnye aku pun penah rasa naik pentas amik skroll tu. t…

Yang Chenta Suka Sangat..

~Love The Way You Lie~
On the first page of our story, the future seems so bright. And this thing turned out so evil, I don't know why I'm still surprised. Even angels have their wicked schemes and you take death to new extremes. But you'll always be my hero, even though you lost your mind.
Just gonna stand there and watch me burn, But that's alright because I like the way it hurts. Just gonna stand there and hear me cry, But that's alright because I love the way you lie, I love the way you lie. I love the way you lie.
Now this gravel in our voices, glass is shattered from the fight. In this tug of war, you'll always win, even when I'm right. Cause you feed me fables from your hand, With violet words and empty threats and it's sick that all these battles are what keeps me satisfied.
Just gonna stand there and watch me burn, But that's alright because I like the way it hurts. Just gonna stand there and hear me cry,