Langkau ke kandungan utama

Kotak Fikiran

"Sephia"

Hey, Sephia
Malam ini ku takkan datang
Mencoba 'tuk berpaling sayang
Dari cintamu
Hey, Sephia
Malam ini ku takkan pulang
Tak usah kau mencari aku,demi cintamu

Hadapilah ini
Kisah kita takkan abadi

S'lamat tidur kekasih gelap ku
S'moga cepat kau lupakan aku
Kekasih sejatimu takkan pernah sanggup untuk melupakanmu

S'lamat tinggal kasih tak terungkap
S'moga kau lupakan aku cepat
Kekasih sejatimu takkan pernah sanggup untuk meninggalkanmu

Hey, Sephia
Jangan pernah panggil namaku
Bila kita bertemu lagi
Dilain hari

Hadapilah ini
Kisah kita takkan abadi

-------------------------------

* hujan lebat. 
Guruh dentam dentum.
Kilat menyambar2.
Lagu ni muncul.
Lama tak dengar, eh! Best pulak.
Duduk sorang2, macam2 pk.
Tak best!
"..take care of ur thoughts when u're alone, take care of ur words when u're with people.."
Selalu ingat tentang tu.
Tapi kadangkala terbabas jugak.
Maafkan lah. 
Tak tersengaja nak melangkau jauh dari kotak fikiran.
Akhirnya, menyesal.
Tapi takpelah.
Lagu jadi peneman untuk sementara waktu ni.
Kerana.. Tiap lagu ade cerita.
Cerita aku kau dan dia.
Hati mengelamun. 
Haih! Entah apa rasa.
Takde yang tertinggal.
Semua telah dibawa oleh angin bayu.


Selamat tinggal.
Selamat semuanya.
Semua akan kembali seperti sediakala bila hujan berhenti dan membiarkan bulan mengambil alih.


Aku.. 
Pelan-pelan saja..
Biar ianya Semakin jauh.





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Selamat Malam

Senyum. Lepaskan lelahmu  dalam hela panjang...
Pejam. Buangkan jauh isi hati yang buatmu hanyut...
Sujud. Lamakan bisikan ke bumi kerana luahan itu sampai hingga langit.
Redha. Itu tingkat iman.
Terima kasih Allah. Kita mulakan lagi.
▶️ ▶️
Hai.  Ku kembali lagi.. *maichenta*✌️

story @ ....

salam..
mm.. dkt seminggu x update blog.. bkn xnk update.. tp, rasa cam penat sgt seminggu dua nih.
semalam (19 Mei 2011), aku p Shah Alam bawak mak ngan ayah hadiri konvo jija (adik aku lerr). Sedih jer rasa bila tgk jija terima skroll tu. dia patut syukur sbb mak ayah dtg tgk sendiri dia amik skroll tu wlupun skroll tu xder sijil pun kt dlmnye.. sijil dia amik kemudian lps selesai sumenye.. apepun aku bangga dgn dia. alhamdulillah.. syukur ngan kejayaan jija. mak pun, aku tgk mengalirkan air mata kegembiraan. ayah, aku xtau sbb ayah xnk masuk dewan pun ngan mak. dia suh aku masuk sbbnye, keadaan ayah yg xberapa tahan ngan sejuk air-cond dlm dewan tu. tp aku dpt rasa jgk perasaan ayah. pasti dia bangga dgn kejayaan ank dia.. mak ayah mana xbangga tgk ank sendiri naik ke pentas menerima segulung ijazah? pasti segala penat lelah selama ni tanggung ank2 dia belajar sehingga berjaya berbaloi. Alhamdulillah syukur..


aku? sedih? mm.. sebabnye aku pun penah rasa naik pentas amik skroll tu. t…

Masak-Masak

Hai.Selamat hari Sabtu. Selamat hujung minggu. Cuti lagi hari ni. Esok last. Heaven!  Bukan selalu dapat cuti lama2 cam gni. Dengar citer, kat wad huru-hara. Patient ramai, full bed n agak hardcore jugak. Favourite patient pun ada. Baru discharged da masuk balik. Tak tau telan ape pulak kali nih. Alhamdulillah. Bukan time kita keja. Hahahaha.. Lupakan pasal keja. 
Eh, harini kita rajin sket. Shuben kena p Pusat Darah Negara arini. Oncall lagi. Haihh! Kena tinggal sokmo. Takde menda nak buat, sambil tunggu En Shuben kita balik, kita masak makanan favourite dia. Simple je. Alhamdulillah. Tak la cerewet mana bab makan. Janji ada rasa, dia suka, kita pun happy nak masak hari2.  Ni resepi mak dia. Tapi dia ajar sekali je masa mula2 kawen. Dan, seterusnya.. pandai2 la nak buat.
Ayam kukus n goreng.
Bahan2.  Opkos la ayam. (Ni utk ayam separuh).  10 biji Bawang putih. 1 biji bawang merah sederhana besar.  2cm halia. Kiub pati ayam Knorr. Sawi (option). Garam secukup rasa. Timun. Kicap. Cili api. Minyak nak meng…